19 t/m 27 April (Vakantie mama en Mick) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Bennis - WaarBenJij.nu 19 t/m 27 April (Vakantie mama en Mick) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Bennis - WaarBenJij.nu

19 t/m 27 April (Vakantie mama en Mick)

Blijf op de hoogte en volg Fleur

05 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Zaterdag eind van de middag mama en Mick opgehaald van Hato. We hebben onze spullen naar het appartement gebracht en daar even rustig rondgekeken en onze spullen een beetje uitgepakt. Die avond zijn we in Punda gaan eten bij de pontjesbrug.
Zondag ochtend eerst bij mijn huis langs geweest om eens in het echt te kunnen bekijken hoe ik hier nu woon. Die middag naar het strand de grote knip geweest. De planning was om hier te barbecueën (net zoals de lokals hier op eerste paasdag veel doen) maar dit kwam er niet van dus hebben we die avond thuis maar gebarbecued.
Maandag (tweede paasdag) de dag van het oogstfeest. Er zou een grote optocht (net als met de carnaval) zijn tussen tien en twaalf. Dus wij de auto geparkeerd in Willemstad en op zoek gegaan naar de route van de optocht. Heel Otrobanda gezien maar nergens de optocht. Toen maar met de auto op zoek gegaan naar de route en al snel gevonden. Hier hebben we toen de auto geparkeerd en zijn we gaan staan wachten. Na ongeveer 1.5 uur denk ik kwam dan eindelijk de optocht voorbij, het was inmiddels 3 uur. Inmiddels waren we zo dood en gaar van al het wachten in de volle zon dat we na een half uur gekeken te hebben richting huis zijn vertrokken om daar even af te koelen bij het zwembad. Die avond zijn we nog lekker sushi wezen eten.
Dinsdag ochtend Willemstad centrum weer in gegaan om een beetje te winkelen en om Punda te bekijken. 's Middags naar Cas Abou gegaan en wilde daarna eten bij de bistro van Wendy maar die bleek op dinsdag dicht te zijn.Op weg naar huis kwam we toen langs restaurant de buurvrouw en toen zijn we daar maar even iets gaan eten. Voor Wouter was dit inmiddels alweer de laatste avond op Curacao en ben die avond dus nog met hem, Cor en Lisaaa naar Campo gegaan.
Woensdag de wekker weer vroeg, we zijn de christoffelberg gaan beklimmen. Een zware klim, maar zeker de moeite waard. 's Middags nog naar sheta bokka geweest, daar waar de zee woest tegen de rotsen op slaat. Daarna nog even gelegen bij Playa Kalki en 's avonds gegeten bij Jaanchies. Mama een stukje vis met garnaaltjes, Mick kip en ik een onbekend schelpdier en garnaaltjes en we hebben allemaal een beetje van de leguaan geproefd. Niet een heel bijzondere smaak, een beetje zoals kip, maar wat een mini botjes zitten daar allemaal in zeg..
Donderdag ochtend zijn we naar het Kura Hulanda museum geweest. Vooral het stuk over de slavernij was erg interessant om weer eens gezien te hebben. 's Middags zijn we door gereden naar het wakeboarden. En ja iedereen heeft gestaan!!!!! Daarna nog lekker tapas wezen eten bij de Mexicaan.
Vrijdag ging de wekker alweer vroeg, er stond een dagje klein Curaçao op het programma.Om zeven uur moesten we al bij de boot zijn. Een catamaran!! Heen op de motor vol tegen de golven in zeiknat geworden. Heerlijk de hele dag op het eilandje gelegen en gesnorkeld met de zee schildpadjes en 's Middags een barbecue als lunch. Tegen lekker op het zeil terug gevaren. Die avond thuis nog een soort mini tapas gegeten omdat we 's middags al warm eten op hadden.
Zaterdag alweer de laatste hele dag. 's Ochtends flamingo's wezen spotten bij Jan Kok. Daarna door naar Playa Lagune en rond vier uur zijn we naar huis gegaan omdat we oververhit begonnen te raken. Daar even afgekoeld in het zwembad, onder der douche en daarna nog lekker gegeten bij de bistro die dinsdag dicht was en nog een gezellige laatste avond gehad.
Zondag ochtend vroeg op: Zwemmen met de dolfijnen
Omdat er geen camera's mee mochten het water in zijn we in twee groepen gegaan. Mama en Mick om 8 uur en ik om 11 uur. Hierdoor veel leuke foto's kunnen maken. En tussendoor hebben we nog een beetje rondgelopen in het Sea Aquarium. Die middag zijn we nog gaan lunchen bij New York, mama en ik hebben HET broodjes carpaccio op en Mick een broodje met beef. Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan voor een laatste plons in het zwembad en een lekkere douche. De laatste spulletjes gepakt en toen was het alweer tijd om mama en Mick naar het vliegveld te brengen. Mama nog even in de stres toen ze te horen kregen dat ze niet op de lijst stonden voor deze vlucht, uiteindelijk allemaal goed gekomen en rustig afscheid kunnen nemen. die avond nog opgepast bij het oppasgezin van de hoogkamp dat hier op vakantie is. Was erg leuk om die ook weer even gezien te hebben en mooi weer een beetje geld mee kunnen verdienen.. Ook was het erg fijn dat ze een wasmachine hebben in het appartement dus heb alle was die ik van afgelopen week in de auto had liggen snel daar nog even in de machine gestopt. Erg fijn om weer een keer het gevoel te hebben dat je wasje echt schoon wordt.

Oh en trouwens.. Ik geef het toe, ik heb te vroeg gestrest. Die drie meiden zijn nooit meer op komen dagen. Geen idee wat er is gebeurd maar toen ik thuis kwam van mama en Mick waren ze er nog niet en sindsdien ook niks meer van gehoord.. Dussss (A)

En mamsie en Mick,, Nogmaals bedankt voor de gezelligheid en de leuke dagen!!!!!!

Kusssss

• 11 Mei 2014 - 18:40

Opa En Oma:

Hoi Fleur,
    Zagen de foto's van het skydiven.
    Wat zijn jullie stoere meiden. Je kunt zien dat jullie genieten.
    Profiteer er nog maar even van!
    Natuurlijk ook nog succes met de rest van je stage.
    Liefs, oma en oma.