28 April t/m 16 Mei (Vakantie Yvon) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Bennis - WaarBenJij.nu 28 April t/m 16 Mei (Vakantie Yvon) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Bennis - WaarBenJij.nu

28 April t/m 16 Mei (Vakantie Yvon)

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Maandag ochtend lekker een beetje uit kunnen slapen. De rest van de dag alle spulletjes van de afgelopen week opgeruimd en lekker een beetje niks gedaan. Die avond Yvon van het vliegveld gehaald en samen thuis nog even iets gegeten. Daarna zijn we nog even een cocktail gaan drinken bij Vegas en lagen we uiteindelijk rond half 1 in bedje.
Dinsdag uit kunnen slapen tot maar liefst half 10 (Jeej Yvon). Rustig wakker geworden en iets gegeten en daarna naar New York gegaan zodat Yvon ook meteen weet waar ze volgende week 's ochtends heen kan lopen als ik stage heb.'s Avonds zijn we gezellig uiteten geweest in Punda en daarna thuis nog een filmpje gekeken. Die avond zijn we nog naar Campo geweest, gewoon omdat je er een keer geweest moet zijn ;).
Woensdag was het hier Koningsdag (omdat alles hier trager is word volgend jaar de nieuwe datum pas ingevoerd)..Hebben een beetje door Willemstad gelopen, overal waren kraampjes en zijn op het Wilhelminaplein geëindigd bij de live muziek. Die avond ben ik nog een keer gaan oppassen bij het gezin van de hoogkamp. Had er alleen geen rekening mee gehouden dat het Koningsdag was dus moesten wel een beetje eerder weg uit het centrum. Wel weer lekker de rest van mijn kleren en beddengoed mee genomen en dat deze keer gewassen!! Alles is nu weer een keertje ECHT schoon geweest.
Donderdag ochtend naar de grotten van hato geweest en daarna doorgereden naar het strand van Porto Marie en daar de rest van de dag gelegen. Toen we daarna boodschappen wilde gaan doen bleken alle winkels dicht te zijn i.v.m. de dag van de arbeid (een goede reden natuurlijk voor weer een extra vrije dag). Op weg naar huis kwamen we langs de mc donalds en zijn we daar maar even iets te eten gaan halen ;). 's Avonds bij tijds naar bed gegaan want die ochtend ging de wekker weer vroeg. We gaan de christoffelberg op.. Daarna om bij te komen en af te koelen doorgereden naar Grote knip. Hebben die avond weer een poging gedaan om naar de supermarkt te gaan, deze was nu wel open maar de ingrediënten (lees courgettes) die wij inmiddels al twee dagen zochten waren niet te krijgen. Dus uiteindelijk zijn we maar gaan kaas fonduen. Daarna douchen en klaarmaken voor de fullmoon party. Lekker feestje gehad en daarna nog even bij Denny's nacho's gaan eten. Zaterdag eerst uitgeslapen en daarna richting Zanzibar gegaan om de boot naar klein curaçao te gaan reserveren. Daarna op het strand gelegen en geluncht bij Pspagayo. Die avond wezen eten in Punda en daarna door naar Marco Borsato voor Yvon's verjaardag 2.0. Duurde alleen een eeuw voordat we gezien werden op het terras en daarna nog 20 minuten voor het drinken gebracht was en daarna nog 45 min voor het eten er was. Dusss we begonnen steeds onrustiger te worden want we hadden maar 1,5 uur om te eten. Gelukkig vertelde de mensen aan de tafel naast ons toen dat het voorprogramma nog aan de tafel achter ons zat. Hierdoor zaten wij er ook weer wat rustiger bij want zolang zij er nog zitten weten wij in ieder geval zeker dat we nog niks missen. Uiteindelijk gingen zij toen wij net ons eten kregen, We hebben het in 10 minuten naar binnen gedrukt en onze wijntjes in plastic bekertjes over gegoten om mee te nemen. Toen we aankwamen bij de kleine werf hebben we zelfs nog 3 nummers van de cd mee gekregen voordat het voorprogramma begon te spelen. Door het eten is de hele show namelijk 40 minuten te laat begonnen.. Wij blij en dikke lol natuurlijk achteraf. Uiteindelijk niks hoeven missen en een SUPER avond gehad.
Zondag de wekker alweer vroeg want we gaan naar klein curaçao. Om 7.15 bij de boot verzamelen en weer een heerlijk dag helemaal niks gedaan en een beetje met de Schildpadden gezwommen. Rond 5 uur weer terug, lekker gedoucht en nog iets kleins gegeten. Daarna allebei dood op bedje gaan liggen met expeditie poolcirkel.
Maandag weer vroeg op want de vakantie was voorbij. Weer lekker naar stage geweest een een leuke dag gehad. Daarna Yvon gaan opzoeken bij New York. Daarna zijn we nog even op het strand bij mambo gaan kijken want had op de radio gehoord dat er een feestje was waar ze ook nog eens een uur lang gratis bier zouden schenken. Toen we daar aan kwamen was er alleen totaal niks te beleven. We zijn dus nog even bij de tent ernaast iets gaan drinken. Toen we daar klaar waren was het al een beetje bevolkter en zijn we ook nog even daar iets gaan drinken. Omdat het zo rustig was en het bier er toch al was hebben we hier de hele avond gratis bier kunnen drinken.. Uiteindelijk een heel gezellige avond gehad en om elf uur toch maar zo wijs geweest om richting huis te gaan.
Dinsdag weer vroeg op en een tikkie misselijk en met een kleine koppijn naar stage gegaan. Natuurlijk precies weer zo'n dag dat mijn mentor nergens te bekennen was dus ook nog eens moeten aanpakken ook. Uiteindelijk een leuke dag gehad met de kinderen en daarna naar Yvon gegaan die gewoon lekker thuis was gebleven. Ik vond dat ook wel prima dus we zijn die dag ook nergens meer naar toe gegaan.. Die avond nog wel gaan eten bij de Mexicaan.
Woensdag laatste stage dag alweer voor deze week (vrijdag is studiedag). 's Ochtends weer naar stage geweest en 's middags naar Yvon bij het zwembad gegaan. Samen lekker geluncht en die avond rustig thuis gebleven.
Donderdag ging de wekker alweer mega vroeg (4 uur) want ja,,, We gaan 2 dagen naar Aruba voor de skydive :D. Om 7.45 aangekomen op Aruba een een huur auto gaan zoeken. Uiteindelijk waren we om 10 uut bij het appartement. Om 12 uur zouden we worden opgehaald voor de sprong. We zijn toen nog even naar de super geweest en hebben nog iets gegeten. Om 12 uur stonden we netjes klaar en kwamen ze eraan. Helaas met de mededeling dat er kans was op onweer en dat we de lucht niet in zouden gaan. De sprong word verzet naar vrijdag. (Wij blij dat we er uiteindelijk voor gekozen hebben om er ook een nachtje bij te doen). Die middag zijn we lekker toeristisch aan de slag gegaan. Alle plekjes die Yvon zich nog kon herinneren zijn wij langs geweest. De grote zwerf keien, de ruïne, en 'ruige' kant van de zee (waar we met de auto nog vast kwamen te zitten in het mulle zand), een schattig klein kerkje, de donkeyfarm en vuurtoren. Alle bezienswaardigheden hebben we die middag gezien. Die avond zijn we tapas gaan eten en en Oranjestad nog even door gelopen. Daarna zijn we allebei dood op bed neer gevallen en vroeg gaan slapen.
Vrijdag ochtend om acht uur weer wakker. Rustig aan gedaan en naar het ontbijt gegaan. Daarna lekker bij het zwembad gelegen tot we opgehaald zouden worden. Om 12 uur was het dan echt zo ver. Ze kwamen ons halen en we gingen richting het vliegveld. Daar stond een mini vliegtuigje voor ons klaar. Na de instructies en het tuigje aan te hebben gekregen hebben we ons hier met z'n vieren in gepropt. De sprong was echt het aller gaafste was ik ooit gedaan heb!!! Heel even de kriebels als je los komt van het vliegtuigje en daarna is het goed. Heerlijk genieten van het uitzicht, Zo mega mooi!!! Na de sprong nog naar het lievelings-strand van Yvon geweest en daar heerlijk liggen na genieten. Om zeven uur moesten we weer terug zijn bij het vliegveld om de auto in te leveren en in te checken. Op het vliegveld nog even iets gegeten en daarna weer terug naar Curaçao. Die avond nog even iets gedronken bij Wet en Wild en weer heerlijk in slaap gevallen.
Zaterdag ochtend naar Cheta Bokka geweest (waar de zee op de rotsen slaat) en daarna doorgereden naar Lagune. Hier heerlijk op het strand gelegen en 's avonds sushi gegeten. Daarna nog naar het F=fout en goud feestje bij Mambo geweest. Een heel gezellige laatste avond gehad.
Zondag nog naar Cas Abou geweest en lekker rustig op het strand gelegen. Daarna was het alweer zover om naar huis te gaan, even te douche en Yvon weer naar het vliegveld te brengen.. Tijd is omgevlogen!! Nog even iets gegeten en gedronken en toen moest ze toch echt door de paspoort controle heen =(..

Lieve Yvon, Super bedankt voor de gezelligheid. Heb heeeeeeele fijne weken gehad zo samen!!!!

Die avond ben ik vroeg naar bed gegaan want ik was helemaal stuk van al het bezoek. Super gezellig maar van 2,5 maand niemand naar 3 weken achter elkaar iemand is toch wel een erg groot verschil ;).
Maandag ochtend weer vroeg op en lekker naar stage gegaan. De spreekbeurten zijn weer begonnen en dat is toch wel een lekker rustig begin. Iedere ochtend 3.. Dus het eerste half uur hoef ik alleen maar een beetje te luisteren. Die middag mijn kamer weer een beetje opgeruimd en schoongemaakt want dat was echt wel weer een keertje hard nodig. Ook had ik nog een berg was die ik ook maar meteen gedaan heb. Daarna nog lekker weer een keertje gaan hardlopen en 's avond weer lekker vroeg naar bedje gegaan.
Dinsdag ochtend weer naar stage geweest en die middag heerlijk rustig en alleen bij het zwembad gelegen. 's Avonds nog even iets gaan drinken met een vriendin van Lisaaa die hier nu op vakantie is (Lisaaa moest werken). Maar daarna toch weer bij tijds naar bedje gegaan, nog steeds niet helemaal bij gekomen...
Woensdag weer stage gehad en er zou een vergadering zijn maar kreeg via mijn mentor te horen dat ik er niet meer naar toe hoef, Ben alle keren tot nu toe geweest en er zijn nu zo veel stagiaires dat het anders te druk word. Die middag nog even bij het zwembad gelegen en daarna nog hard gelopen. 's Avonds met het huis gaan eten en daarna naar Cabana geweest.
Donderdag al weer best vroeg wakker. Ben toen lekker naar Porto Marie gereden en heb daar de hele dag gelegen. Op de terug weg nog even langs de winkel, nog steeds op zoek naar courgettes, en ja hoor.. Eindelijk waren ze er weer. Kon ik eindelijk mijn lasagne met courgette en zalm maken (sorry Yvon)..
Vrijdag Weer stage gehad. Kreeg te horen dat alles stagiaires na school bij de IB-er moesten langs komen. Daar kregen we te horen dat ze hadden bedacht dat wij de AVI-toetsen moesten gaan afnemen. Ik vind dit niet de taak van een stagiaire maar van de IB-er dus heb dit even met mijn mentor overlegd. Zij was het hierin gelukkig met mij eens en ik heb toen besloten dat ik die van mijn eigen klas wel wilde doen maar niet van andere klassen. Het is alleen zo dat de RT-er de toetsen van groep 3 en 4 doet. Dus heb ik aangegeven dan liever gewoon lekker voor de klas bezig te zijn.

Nu snel naar het vliegveld toe want papa en Trudy landen elk moment... De foto's komen er nog bij maar heb daar nu even geen tijd meer voor (A)..

Dikke kusssss

• 19 Mei 2014 - 12:32

Esther:

Hi Fleur, het blijft tobben daar he...... ; )

Heerlijk om al je verhalen te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt!

Geniet ervan! groeten aan Just en Trudy

xx