17 t/m 28 maart - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Bennis - WaarBenJij.nu 17 t/m 28 maart - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Bennis - WaarBenJij.nu

17 t/m 28 maart

Blijf op de hoogte en volg Fleur

29 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Zoo daar gaan we dan voor poging twee.. Net alles getypt, opslaan, alles weg... Dus ben even gaan douche en probeer het nu nog een keertje...

Inmiddels zo'n 25 pogingen gedaan maar krijg het niet voor elkaar op mijn laptop.. Geen idee waar dat door komt, /nu op de laptop van Lisa proberen. Dusss als je dit straks leest is het gelukt ;).

Daar gaan we dan:

Maandag weer stage gehad. Mentor had oudergesprekken in de ochtend gepland dus ik kon ook de rekenles weer doen, daarna woordenschat en toen was het alweer tijd voor de pauze. Na de pauze taal gedaan en dan heb je eind van de daag steeds ongeveer een uur over. Dan doen we meestal iets van schrijven, begrijpend lezen of knutselen, net waar mijn mentor zin in heeft.
De afgelopen weken is mijn mentor van de vijf lesuur per dag ongeveer een uurtje in de klas geweest en de rest van de tijd was ze spoorloos. Ze gaat dan even koffiemelk halen in de lerarenkamer en komt dan een uur later terug zonder melk. Ik vind het op zich wel fijn om de klas zo helemaal voor mij alleen te hebben, heb ik tenminste niet de hele tijd het gevoel bekeken te worden.
Verhaal van de dag: Er waren ratten vallen geplaatst op het schoolplein. Maar het personeel was hierover niet ingelicht. Dus de kinderen zijn in de pauze gaan spelen met die koffers, ze hebben ze opengemaakt en zijn met het gif gaan gooien. Gelukkig kwam de pleinwacht erachter en is het allemaal goed afgelopen.
's Middags vanuit school naar een computerzaak gereden. Ik had namelijk champignon soep over mijn laptop laten vallen en nu doen de asdf, zxcv het niet meer. Kom ik daar in die winkel, zegt die vrouw; ik heb nog wel een toetsenbord voor je liggen, kan je zo meenemen. Dus ik helemaal gelukkig terug naar huis.. Scheelt toch weer... Kom ik thuis, doet dat ding het helemaal niet. Dinsdag op stage weer een dag als gister en de hele dag alleen gestaan. nog even snel aan mijn mentor gevraagd waar ik een goedkoop toetsenbord kon vinden en na school weer op pad gegaan. Ik heb er eentje kunnen vinden voor 20 gulden, zo'n 8 euro. Dus ik kan weer lekker typen.
Maandag en dinsdag waren er 's middags rapport gesprekken. Ik ben bij allemaal aanwezig geweest maar heb van ongeveer de helft niks kunnen verstaan omdat ze in het spaans of papiamentu gehouden werden. Van de gesprekken die ik wel kon verstaan heb ik ook weinig opgestoken. Ze worden erg vaag en oppervlakkig gehouden. Er word alleen gevraagd naar de cijfers en hoe het met het kind in de klas gaat is niet belangrijk. Als een 9.5 naar een 9.3 gezakt is word er meteen om uitleg gevraagd. De cijfers de op het rapport staan slaan ook nog eens nergens op, want als iemand bij een toets erg veel vragen fout heeft mag hij de opdracht opnieuw maken en bij de moeilijke woorden van het dictee zegt ze voor het woord nog even de regel die erbij hoort.
Woensdag op stage weer de hele dag gedaan. 's Middags nog een vergadering gehad over de paasviering en over groepsplannen (waar je in de klas trouwens niks van terug ziet en die alleen gemaakt worden voor als de inspectie langs komt). Voor de vergadering nog wel even gezellig met mijn mentor bij de Mc Donalds wezen eten die aan de overkant van de school staat, echt te erg.... ;s Middags lekker thuis gebleven en niks gedaan, die avond nog even met Cor iets wezen drinken bij Cabana en lag om elf uur al weer lekker in bedje.
Donderdag weer een vrije dag en was om 8 uur al wakker. iedereen moest werken of wilde uitslapen dus ben lekker in mijn eentje naar het strand van Port Marie geweest. Heerlijk dagje rust. 's Avonds na het eten ook weer lekker vroeg naar bedje gegaan en een filmpje gekeken.
Vrijdag weer een stage dag en mijn mentor bleef zowaar in de klas, ze heeft dus zelf weer een keer de reken les gedaan. Daarna hadden we nog spelling dictee en taal, toen was het alweer pauze. Omdat we alle lessen van die dag alweer gedaan hadden hebben we lekker extra lang buiten gespeeld. Halverwege de pauze kwam mijn mentor naar me toe met de mededeling dat ze even naar de dokter moest. Wij hebben lekker in de klas oude cartoon filmpjes gekeken en het laatste half uur hadden ze nog papiamentu. Weer een heerlijk rustig dagje dus.. 's Middags nog steeds een dode bedoeling thuis dus ben lekker naar het zwembad van New York gegaan en heb mezelf daar getrakteerd op een broodje carpaccio. 's Avonds weer rustig thuis gebleven.
Zaterdag was een dicht bewolkt dag met buien (en nee dit is geen grapje). Zijn dus thuis gebleven en 's middags nog even voetbal wezen kijken met Lisa.
Zondag was weer een mooie dag. Trudy was jarig dus heb in de ochtend even geskypt met de oma's en ander bezoek. Daarna lekker met mijn stoeltje naar de zee achter geweest. 's Avonds voelde ik me opeens helemaal niet lekker en ben toen snel naar bed gegaan.
Maandag ochtend voelde ik me gelukkig weer wat beter, weer een stage dag gehad en 's middags met Lisaaa naar het zwembad geweest. Had de hele dag alleen al wel koppijn dus ben er weer lekker vroeg in gegaan.
dinsdag lekker uitgerust wakker geworden en ik voelde me gelukkig weer een stuk beter. Lekker naar stage geweest en een gezellige dag gehad. Voor de pauze alle lessen gedaan en daarna lekker geknutseld voor de Pasen en liedjes geoefend die we dan moeten gaan zingen. 's Middags bij huis gezeten en nog even hardgelopen. Was lang geleden, ik kreeg heel erg last van pijnlijke onderbenen dus ben er een paar weken mee gestopt. Nu ging het gelukkig allemaal weer lekker.
Woensdag weer de hele dag alleen gedaan, 's middags vergadering gehad. 's Avonds met Wouter, Cor en Peter naar Cabana geweest. Was een erg gezellige avond. 's Nachts op de terugweg nog een broodje lomito gegeten bij een trukie pan. Donderdag weer m 8 uur wakker en iedereen wilde weer uitslapen of had andere verplichtingen. Het was mij vorige week prima bevallen inmijn eentje dus ik ben weer lekker naar Port Marie geweest. Die avond weer vroeg naar bed gegaan. Had de nacht ervoor maar vijf uurtjes geslapen en Vrijdag zou een lange dag van zo'n 24 uur gaan worden...
Vrijdag ochtend ging de wekker alweer om uur. Heb een erg onrustige nacht gehad en heb heel veel gedroomd. Heb het gevoel maar een paar uur geslapen te hebben. Op stage gelukkig weer een rustig dagje. Voor de pauze alle lessen weer gedaan en daarna geknutseld voor Pasen, papier mache, En ik heb zelf ook lekker mee gedaan... Foto's Komen als het af is ;). 's Middags nog even bij het zwembad gelegen met Wouter en zo meteen is het weer tijd voor de Fullmoon Party.... Vorige maand was het erg leuk maar was het wel 6 uur toen ik weer naar bedje toe ging.. Dus het belooft een leuk/lange nacht te worden...

Ohjaa, jullie hadden de foto's van carnaval nog tegoed dus bij deze....


Kussss

  • 30 Maart 2014 - 11:45

    Elly:

    Hallo Fleur,
    Wat fijn te lezen dat je het zo na je zin hebt. Nog even en je eerste bezoekjes komen er aan. Ik heb er hier iemand thuis zitten die aan het af tellen is. Zo heeft er z'n zin. Heel veel plezier verder en tot gauw. xxxx

  • 30 Maart 2014 - 16:16

    Fleur Bennis:

    Ja het is inderdaad nog altijd helemaal super hier.. Over 3 weekjes mijn eerste bezoek al en over vier weken inderdaad jou lieve meid =D
    Heb er ook heel veel zin in!!

    Kuss

  • 31 Maart 2014 - 12:46

    Milou:

    Hoi Fleur,

    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Het ziet er goed uit daar, om jaloers van te worden! Nog heel veel plezier. Geniet ervan!

    Groetjes,
    Milou

  • 31 Maart 2014 - 17:55

    Papie:

    Hoi Fleurtje,

    Leuk verslag weer, en zo te lezen heb je de klas al bijna overgenomen. ;-) Nog even en je eindigt je stage als directrice van de school. Hebben de Trompjes nog iets laten horen??????

    Lieve groetjes van Stiefje en Papie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Fleur

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 13 Juni 2014

Curacao

Landen bezocht: